IR TOOLS DOWNLOAD | مرکز دانلود رایگان آی آر تولز

بزرگترین دانلود سنتر ایرانیان

IR TOOLS DOWNLOAD | مرکز دانلود رایگان آی آر تولز

بزرگترین دانلود سنتر ایرانیان

جلوگیری از اجرای خودکار و انتقال ویروسها

alt


حتما تجربه کرده اید که با قرار دادن سی دی نرم افزار خاصی یک برنامه بصورت خودکار اجرا شده و پنجره نصب نرم افزار یا پنجره استفاده از نرم افزار نمایش داده می شود. این به دلیل امکان سیستم عامل ویندوز XP برای اجرای خودکار برنامه ها از یک درایو (مثل سی دی ) است. اما اجرای خودکار برنامه ها همیشه هم مفید نیست و مثلا زمانی که شما صرفاً میخواهید فهرست فایلها موجود در درایو فوق را ببنید مزاحم است اما مهمترین ضرر آن میتواند اجرای ویروسها (یا تروجانها) و انتقال خودکار آنها از سی دی یا درایو فوق به کامپیوتر شما باشد. برخی از ویروسها و تروجانها از این امکان ویندوز سوء استفاده میکنند و در فلش دیسکی (یا همان کول دیسک یا USB drive) که به کامپیوتر آلوده متصل شده یا در هنگام نوشتن در سی دی نسخه ای از خود را بطوری منتقل میکنند که با قرار گرفتن در کامپیوتر دیگری بصورت خودکار اجرا شده و آنرا آلوده می کند. برخی از ویروسها حتی نسخه اجرای خودکار (autorun) را در پارتیشنهای مختلف هارددیسک هم قرار میدهند و عملا با باز کردن هر درایو ویروس امکان اجرای مجدد را دارد. برای جلوگیری از اجرای خودکار برنامه ها در ویندوز XP نسخه PRO یا Media center تغییرات زیر را انجام دهید...

1. دکمه Start را بزنید و از منوی Start گزینه Run را انتخاب کنید
2. در پنجره Run عبارت gpedit.msc را تایپ کنید و دکمه Enter را بزنید
3.پنجره Group Policy نمایش داده می شود. در سمت چپ و در زیر Computer Configuration آیتم Administrative Templates را باز کنید.
4. بعد از باز کردن آیتم Administrative Templates آیتم System را زیر مجموعه آن انتخاب کنید (فقط کلیک کنید تا رنگ آن عوض شود)
5. حالا در پنجره سمت راست فهرستی از تنظیمات نمایش داده می شود که در بین آنها گزینه Turn off Autoplay را انتخاب کنید ( دوبار کلیک کنید)
6.پس از دوبار کلیک بر Turn off Autoplay پنجره ای باز می شود در تب Setting از بین انتخابها گزینه Enabled را انتخاب کنید همچنین در قسمت پایین تر و فهرست باز شوی روبروی عبارت Turn off Autoplay on گزینه All drivers را انتخاب کنید و سپس OK را بزنید و پنجره Group Policy را هم ببنید.

alt

اما در ویندوز XP نسخه Home Edtion استفاده از شیوه بالا امکان پذیر نیست و بایستی تغییرات در ریجستری انجام شود. البته در ایران عموما از ویندوز PRO استفاده می شود و اکثر کاربران میتوانند از همان شیوه بالا اجرای خودکار را غیر فعال کنند. کاربران ویندوز XP home میتوانند برای غیر فعال کردن اجرای خودکار تغییرات زیر را اعمال کنند.
1. در منوی Start گزینه Run را انتخاب کنید و در پنجره Run عبارت regedit را تایپ و سپس Enter را بزنید.
2.پس از اقدام بالا پنجره Registry Editor باز می شود در بخش سمت چپ پنجره گزینه HKEY_CURRENT_USER را باز کنید.
3.سپس از زیر شاخه HKEY_CURRENT_USER گزینه Software و سپس از زیر شاخه آن گزینه Microsoft را انتخاب کنید.
4. از زیر شاخه Microsoft گزینه Windows را انتخاب کنید و سپس در زیر شاخه آن نیز CurrentVersion و در زیر شاخه آن نیز گزینه Policies را انتخاب کنید و بعد Explorer را انتخاب کنید.
5.پس از انتخاب Explorer در سمت راست بر گزینه NoDriveTypeAutoRun دوبار کلیک کنید و در پنجره باز شده در زیر Value data عبارت ff را انتخاب کنید و سپس OK را بزنید و پنجره Registry Editor را هم ببندید.

alt

اگر چه کمی پیچیده به نظر می رسد اما در صورتی که گام به گام حرکت کنید کار ساده ای خواهد بود. توجه داشته باشید که غیر فعال اجرای خودکار برای کسانی که از به کررات از سی دی یا فلش دیسکهای دوستان یا مشتریانشان استفاده می کنند (مثل مراکز خدماتی نشر یا چاپ) یک توصیه امنیتی جدی به حساب می آید.

نظرات 1 + ارسال نظر
saye دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 08:24 ب.ظ http://saye-group.ir

salam

khobi?

dost dari webloget be sorat site dar biad ???

hamin alan bia
negah kardanesh zarar nadare


http://saye-group.ir

با تشکر
دوست گرامی من خودم سه ساله سایت دارم از راهنمائیتون ممنون
www.irtools4u.com
http://forum.irtools4u.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد